Dag 55, de laatste nacht, het Galgenmaal. - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van 65+ onderweg naar irkoetsk - WaarBenJij.nu Dag 55, de laatste nacht, het Galgenmaal. - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van 65+ onderweg naar irkoetsk - WaarBenJij.nu

Dag 55, de laatste nacht, het Galgenmaal.

Door: Johan en Piet

Blijf op de hoogte en volg 65+ onderweg naar irkoetsk

03 Augustus 2013 | Duitsland, Hannover

Dag 55, De laatste nacht, het Galgenmaal,

Na een prima nacht in een Pools bos, zaten we om haf tien alweer op de Autobahn. Nog ca. 1000 km voor de boeg. Bij de grens met Duitsland de laatste Slotties opgemaakt met tanken(1,20 € p/L.) en wat koele frisdrank, want het was inmiddels 38gr. in de auto. In Oekraïne kostte de benzine ca. 1,00 € p/L en in Siberië en Georgie 0,70 p/L). De grens Polen - Duitsland is een open grens. Je bent in Duitsland voor je het weet. Op onze weghelft was het rustig. We konden lekker door tuffen. Richting Polen stonden ellenlange files. Ik denk wel 30 km. Je moet er niet aan denken met deze temperaturen.
Onderweg maakten we plannen voor onze laatste overnachting.
Ons budget bood ruimte voor een luxe overnachting en een leuk afsluitend dinertje. Al heel snel waren we het eens dat we deze fantastische reis maar op een manier wilden afsluiten: Vrij kamperen op een mooi stekkie in West Duitsland met een lekkere zelf bereidde maaltijd. We hadden nog het e.e.a. in onze voorraadkrat en we kochten een heerlijke entrecote, een paar uitjes, een paprikaatje, een paar tomaatjes, een toetje en een lekker biertje bij een Edeka winkel op een Autohof.
Na acht weken vrij kamperen is het beste hotel met het beste restaurant voor ons geen eerste keus meer.
We vonden een pracht plek tussen de graan - en maisvelden ongeveer 50 km. voorbij Hannover. Hebben de tent opgezet, een lekker biertje gedronken in de schaduw, met een lekker briesje en hebben samen een feestmaal voorbereid en genoten.
Ook hier waren muggen, maar na de ervaringen in Siberië beleven we deze aanwezigheid zeer ontspannen.
Ook hebben we Jenny gebeld om haar te melden dat alles naar wens is verlopen en dat we morgen, op dag 56 van onze reis, halverwege de middag thuis hopen te komen.
Na lange tijd zagen we weer levend wild. Een grote haas ging voor ons op de vlucht. Wij hopen dat hij ons vannacht maar met rust laat.
Het zou toch te gek zijn als wij op onze laatste nacht in de natuur door een haas wakker gehouden worden?
Met gemengde gevoelens beleven we onze laatste overnachting van deze avontuurlijke reis, in de vrije natuur.

• 04 Augustus 2013 - 00:19

Jennij:

we hebben genoten van jullie stukjes jennij.

Tags: johan, piet, Hanover

Verslag uit: Duitsland, Hannover

65+ onderweg naar irkoetsk

Samen waren wij, als twee 50+ vrienden, al als backpackers onderweg met een low budget vakantie. Dit met het goedkoopst mogelijke openbaarvervoer (en overnachtingen niet duurder dan 10 $) dwars door Brazilië. Dat was geweldig, maar wel 15 jaar geleden. Tijd voor een nieuwe uitdaging. Ooit maakten wij plannen voor een backpack vakantie via "de Marco Polo loop". Via Iran naar Peking en via Siberië terug. Voor deze reis zouden we nu zeker drie maanden uit moeten trekken en dat vonden onze dames (en ook wij) te gek. Wij hebben daarom gekozen voor een verkorte versie, met Irkoetsk als meest oostelijke plaats. We vertrekken met de 15 jaar oude Corsa van Rita en reizen via, Belgrado, Sofia, Istanbul, Tiblisi, Kazachstan, Mongolië, naar Irkoetsk. Als de Corsa er nog zin in heeft dan gaan we via Novosibirst, Kazan, Moskou, Kiev, Krakau, Wraclav, Magdeburg weer naar onze grote grote liefdes. Als de Corsa geen zin meer heeft, dan gaan we over op plan B. Backpacken met het goedkoopst mogelijke openbaar vervoer. We respecteren hierbij twee limieten: uitgaven voor eten en drinken (gemiddeld max. 15 € dag p/p en op tijd weer terug voor de verjaardag van de pa van Piet die 89 hoopt te worden.