de auto, de dollars en het Mongoolse visum - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van 65+ onderweg naar irkoetsk - WaarBenJij.nu de auto, de dollars en het Mongoolse visum - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van 65+ onderweg naar irkoetsk - WaarBenJij.nu

de auto, de dollars en het Mongoolse visum

Blijf op de hoogte en volg 65+ onderweg naar irkoetsk

06 Juni 2013 | Nederland, Noordwijk

Eerst het goede nieuws,
- de auto. De auto is er helemaal klaar voor. Achterbank er uit. vlakke vloer gemaakt met een hardboard plaat. dakkoffer er op, electra aangelegd (6 x sigaretten aanstekercontactdozen en 4 USB contactdozen) voor de koelbox, de voorruitcamera, de geluidsinstallatie met Apple app. het laden van de fotocamera, het laden van Iphone en Ipad, het laden van onze zaklamp(en), de handsfree Parrot. Ja Ja we gaan wel met onze tijd mee. Toch?
Gezellige en klassieke afspeellijsten gemaakt naar de wensen van Johan (veel meezingers dus) en wat boeken gedownload.
Mochten we nog iets vergeten zijn laat het ons dan even weten. Je hebt nog twee dagen om ons voor terleurstellingen onderweg te behoeden.
- Dollars halen bij ABN. Het lijkt ons handig wat cash geld bij ons te hebben voor fooien!!! of toegangsbewijzen!!!. Kantoor Noordwijk gebeld - "wij werken niet met cash geld, u "moet" naar Schiphol of geld bestellen via 0900. > Gekozen voor het laatste.>"Ja dat Kan mijnheer" Ja die kunt u dan woensdag op halen bij kantoor Lindenplein. Kan ik verder nog iets voor u doen? (een hele rij diensten a la Wim Zonneveld.), > Woensdag naar het lokale ABN kantoor> Sorry mijnheer, nee dat kan niet waar zijn. Wij hebben hier geen kluis dus het kan niet dat ABN u verteld heeft dat u op dit kantoor geld kan komen ophalen. > Ja, maar ik heb het maandag besteld via 0900 en die aardige meneer zij dat ik het woensdag, vandaag dus op dit kantoor mag ophalen. > Dat kan niet waar zijn. Voor buitenlandgeld moet u naar Schiphol. . >Ik wil helemaal niet naar Schiphol, wat gebeurt er nu met het geld dat ik besteld heb? >Ja dat weet ik ook niet. >Kunt u niet even in uw computer kijken wat ABN met de door mij bestelde dollars heeft gedaan? > Oh ja, dat kan ik even doen. > Inmiddels een rij van 6 mensen achter mij. Ik zie nog drie bankemployés, maar die zijn er waarschijnlijk niet voor de klanten?. . Oh ja mijnheer ik zie hier dat u dollars heeft besteld.> Mooi, waar kan ik die dan halen?, Ja dat kan ik hier niet op zien het spijt mij. > Nu begon ik het pas leuk te vinden, maar ja die rij achter mij. Het was echt niet leuk meer. Ik ben weggegaan nadat mij plechtig beloofd was dat ik teruggebeld zou worden zodra er iets meer bekend was over waar ik mijn dollars kon ophalen. Na vier telefoontjes vanuit het lokale kantoor was het nog steeds niet duidelijk. Bij het laatste telefoontje een dag later, werd erkend dat er inderdaad een fout was gemaakt door de medewerker van het callcenter, maar waar de dollars waren ? Helaas geen idee. Vijf minuten voor dat laatste telefoontje was ik gebeld door een charmante dame die vertelde dat zij een bestelling doorgekregen had die zij niet begreep. Het ging om dollars en of ik die mogelijk besteld had. Nou zij wilde dat wel voor mij gaan verzorgen, maar ze moest de bestelling nog doorgeven. Het is uiteindelijk gelukt, Ik moest ervoor naar Leiden rijden, maar ik begrijp nu waarom de diensten van de bank zo duur betaald moeten worden.
Oh ja, het visum voor Mongolië is binnen. Hij zat gewoon (samen met ons paspoort) in de open brievenbus aan de straat. met sticker: "AANGTETEKND" .Was mijn vader nog maar postbode. Verlangen jullie ook weer zo naar die oude tijden?
Gewoon de PTT en gewoon een bank met cash geld die je met je voornaam begroeten als je binnen komt.
Wij gaan op onderzoek naar hoe het vroeger was.

  • 06 Juni 2013 - 18:11

    Jorien:

    Nou, voorpret alom zo te lezen! Maar... Eind goed al goed! Qua voorvereidingen althans! Ik hoop voor jullie dat de reis iets vlekkelozer zal verlopen. Even vooruit in de moderne tijd; hoeveel SD-kaartjes nemen jullie mee? Wij willen natuurlijk wel foto's zien als jullie eenmaal terug zijn! En nemen jullie iets van een laptopje mee, waar je ze tussentijds op kunt zetten? Ik kijk uit naar jullie avonturen!
    Liefs van Piet's nichtje!

  • 08 Juni 2013 - 13:00

    Henny Barnhoorn:

    Ach ja, die tijd van dat lichtgroen PTT-uniform, toen wij nog in de bakfiets mee mochten rijden om de post te bezorgen. Wie weet kan de ABN op Marktplaats nog van die bakken kopen om de bestellingen rond te rijden. Volgens mij gaat dat sneller dan de digitale wegen.
    In ieder geval zullen jullie straks adressen tegenkomen waar die bakfietsen verkocht worden (Mongolië of zo). Kun je ze tippen. Geniet verder van de voorpret, Goede start en........Ik lees nergens dat jullie kaarten meenemen. Lijkt me handig ondanks Google-Earth en zo.
    Jullie ervaring nu al wijst uit dat de ouderwetse manieren soms handiger zijn.
    Veel geluk!!!

  • 08 Juni 2013 - 14:30

    Jennie:

    evev oefenen

  • 09 Juni 2013 - 08:19

    Rob Huijser:

    Nou Pieter en Johan, vandaag is de dag van vertrek. Ik wens jullie veel succes toe en boven alles heel veel plezier. Kijk uit naar de updates en de verhalen als je terug bent Pieter!
    Had nog een handjevol Roebels aan "rinkeldekinkel" gegeven met het verzoek deze aan jou te overhandigen, hoop dat dat nog goed gekomen is. Kunnen jullie in ieder geval van een lekker sapje en hapje genieten aldaar.
    Nogmaals, heel veel succes, kijk uit en have fun!
    tot over 2 maanden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Noordwijk

65+ onderweg naar irkoetsk

Samen waren wij, als twee 50+ vrienden, al als backpackers onderweg met een low budget vakantie. Dit met het goedkoopst mogelijke openbaarvervoer (en overnachtingen niet duurder dan 10 $) dwars door Brazilië. Dat was geweldig, maar wel 15 jaar geleden. Tijd voor een nieuwe uitdaging. Ooit maakten wij plannen voor een backpack vakantie via "de Marco Polo loop". Via Iran naar Peking en via Siberië terug. Voor deze reis zouden we nu zeker drie maanden uit moeten trekken en dat vonden onze dames (en ook wij) te gek. Wij hebben daarom gekozen voor een verkorte versie, met Irkoetsk als meest oostelijke plaats. We vertrekken met de 15 jaar oude Corsa van Rita en reizen via, Belgrado, Sofia, Istanbul, Tiblisi, Kazachstan, Mongolië, naar Irkoetsk. Als de Corsa er nog zin in heeft dan gaan we via Novosibirst, Kazan, Moskou, Kiev, Krakau, Wraclav, Magdeburg weer naar onze grote grote liefdes. Als de Corsa geen zin meer heeft, dan gaan we over op plan B. Backpacken met het goedkoopst mogelijke openbaar vervoer. We respecteren hierbij twee limieten: uitgaven voor eten en drinken (gemiddeld max. 15 € dag p/p en op tijd weer terug voor de verjaardag van de pa van Piet die 89 hoopt te worden.

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 108291

Voorgaande reizen:

19 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

19 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

19 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

19 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

19 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: